IMPROVING THE QUALITY OF TEACHING AND LEARNING COUNTRIES STUDY APPLYING CREDIT TRAINING - ONE OF THE COMPULSORY SUBJECTS IN THE ENGLISH-LANGUAGE COURSE AT THE FACULTY OF ENGLISH – HANOI OPEN UNIVERSITY

Các tác giả

  • Le Thi Vy*, Le Phuong Thao*, Le Thi Anh Tuyet*, Nguyen Thi Hong Anh

Từ khóa:

assessments, credit training, the subject, Countries Study, Faculty of English

Tóm tắt

This article mentions some views and assessments of the students of the Faculty of English, Hanoi Open University regarding the subject Countries Study applying credit training. The article uses qualitative and quantitative analysis methods, based on the documents, the result of research works of previous scholars, and results from the questionnaires obtained from 100 students (course 2020-2024) who have studied the subject Countries Study at the Faculty of English for the academic year 2021-2022. The article will outline a comprehensive picture of the teaching and learning process of this subject. On that basis, some suitable solutions can be proposed to improve the learning efficiency of the subject.

Tài liệu tham khảo

[1]. Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, Structures, and Student motivation. Journal of educational psychology.

[2]. Angelo & Cross (1993). Classroom Assessment Techniques: A Handbook for College Teachers.

[3]. Carlson, S., and C. T. Gadio. (2002). “Teacher Professional Development in the Use of Technology”, in Haddad, W. and A. Drexler (eds). Technologies for Education: Potentials, Parameters, and Prospects. Washington DC: Academy for Educational Development and Paris: UNESCO.

[4]. Cuban, L. (2002). Oversold and Underused: Computers in the Classroom. Cambridge MA: Harvard University Press.

[5]. Daniel, J. (1996). Mega Universities and Knowledge Media: Technology Strategies for Higher Education. London: Kogan Page.

[6]. Stiggins, R.J. (1996). Student-Centered Classroom Assessment. Merrill Pub Co; 2nd edition (August 1, 1996).

[7]. Stiggins, Rick J. (2012). Classroom Assessment for Students Learning. Pearson Assessment Training Institute.

[8]. Trần Thanh Ái (2010). Đào tạo theo hệ thống tín chỉ: các nguyên lý, thực trạng và giải pháp. Tham luận tại Hội nghị toàn quốc tổ chức tại Đại học Sài Gòn, 5/2010, tr 42-53.

[9]. Trexler C.J. (2008). Hệ thống tín chỉ tại các trường đại học Hoa Kỳ: Lịch sử phát triển, Định nghĩa và cơ chế hoạt động. Tạp chí Nghiên cứu Giáo dục, số 11/2008 (đăng lại trên trang web http://ceea.ier.edu.vn/toa-dam- hoi-thao/ tham khảo ngày 22/1/2010).

[10]. Zjhra, M. (2008). Chuyển sang học chế tín chỉ: Cần thay đổi chương trình đào tạo và vai trò của giáo viên. Tạp chí Nghiên cứu giáo dục, số 11/2008, (được đăng lại trên trang web http://ceea.ier.edu.vn/tao-dam-hoi-thao/, tham khảo ngày 22/1/2010).

Số

Chuyên mục

KHOA HỌC NHÂN VĂN
Loading...