USING GRAPH DIAGRAMS TEACHING THE HISTORY OF VIETNAMESE COMMUNIST PARTY IN CURRENT UNIVERSITIES AND COLLEGES

Các tác giả

  • Phung Thi Ha Giang*, To Duc Anh

Từ khóa:

Graph diagrams, teaching methods innovation, History of the Communist Party of Vietnam

Tóm tắt

Using Graph in teaching is an active teaching method to promote the initiative and creativity of learners. The scope of the research has focused on systematizing the general theoretical basis of using Graph diagrams and analyzing the advantages of using it in renewing teaching methods of History of the Vietnamese Communist Party. From there, proposing principles and procedures for designing and applying Graph diagrams in renovating educating methods of History of the Communist Party of Vietnam at universities and colleges.

Tài liệu tham khảo

[1]. A.N.M. Salman, E.T. Baskoro and H.J. Broersma (2003), Spanning 2-connected subgraphs in alphabet graphs, special classes of grid graphs, Journal of Automata,

Languages and Combinatorics

[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2021), Giáo trình Lịch sử Đảng Cộng sản Việt Nam (Dành cho bậc đại học hệ không chuyên lý luận chính trị), Hà Nội: Nxb. Chính trị quốc gia Sự thật.

[3]. Nguyễn Phúc Chỉnh (2005), Phương pháp Graph trong dạy học Sinh học (Sách chuyên khảo), Hà Nội: Nxb. Giáo dục

[4]. Claude Berge (1958), Graph theory and its applications, Dover Publications, INC. Mineola, New York.

[5]. Trịnh Đức Long (2004), Ứng dụng lý thuyết Graph trong dạy học môn Ngữ Văn ở Trung học cơ sở”, Nghiên cứu khoa học, Trường Cao đẳng Sư phạm Đắc Lắc, số 21, trang 248-256.

[6]. Phan Thị Minh Thúy (2009), Sử dụng Graph trong dạy học Tiếng Việt. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh, số 17, trang 191-201.

Số

Chuyên mục

KHOA HỌC NHÂN VĂN
Loading...