ENHANCING STUDENT SATISFACTION WITH UNDERGRADUATE TRAINING ACTIVITIES: SOLUTIONS FOR HANOI OPEN UNIVERSITY

Các tác giả

  • Ngo Thi Hoang Giang
  • Ngo Thi Phuong Thu, Vu Le My

DOI:

https://doi.org/10.59266/houjs.2025.548

Từ khóa:

Students satisfaction, undergraduate training activities, Hanoi Open University

Tóm tắt

Enhancing the quality of undergraduate training activities to align with global trends represents a vital mission for educational institutions today. These institutions proactively identify societal demands, deliver high-quality services, and ensure accountability in fulfilling learner expectations and satisfaction. This study, conducted at Hanoi Open University, identifies six key determinants influencing student satisfaction with undergraduate training activities: training curriculum, training organization, faculty expertise, learning materials, school facilities, and support services. Employing regression analysis, the study quantifies the influence of each factor on student satisfaction, providing evidence-based insights to inform strategic interventions aimed at improving student satisfaction with undergraduate education at the institution in the future.

Tài liệu tham khảo

[1]. Al-Rafai, A., Al-Fahad, M., Arafa, T., Son, M., & Handy, H.. (2016). Measuring satisfaction with Performance Enhancement Activities: Evidence from Business Education. International journal of information and education technology, 10, 741-753.

[2]. Banjecvic, K., & Nastasis, A. (2010). Methodological approach: Students Assessment of Academic Institution as Basic for successful Achievement of their satisfaction. Center of Quality. Faculty of Mechanical Engineering. University of Kragujecvac. Serbia.

[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2021). Thông tư 35/2021/TT-BGDĐT ngày 06 tháng 12 năm 2021 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành quy định việc biên soạn, lựa chọn, thẩm định, duyệt và sử dụng tài liệu giảng dạy, giáo trình giáo dục đại học.

[4]. British Columbia College & Institutes Student Outcomes (2003). Understanding student satisfaction, 3 (1), 1-4.

[5]. Bui, M. T., Vu, N. H., & Dang, Q. B. (2006). Quản lý giáo dục. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6]. Chen, H-C., & Stotlar, D. (2012). An Examination of the Motivation and Satisfaction of College Student Enrolled in Physical Education Courses. Sport Science Review, XXI. 1-2.

[7]. Doan, M. H. (2006). Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên về các dich vụ hỗ trợ sinh viên tại Đại học Thái Nguyên. Luận án Tiến sĩ, Đại học Central Philippine.

[8]. Elliot, K. M., & Healy, M. A. (2001). Key factors influencing student satisfaction related to recruitment and retention. Journal of marketing for higher education, 10 (4), 1-11.

[9]. Harvey, L. (1995). Student satisfaction. The New Review of Academic Librarianship, 1, 161-173.

[10]. Herzberg, F. (1959). The motivation to work. New York: John Wiley & Sons. [11]. Kara, A. & DeShields, O. W. (2010). Business Student satisfaction, Intentions and retention in higher education: An Empirical Investigation. MEQ, 3, 1-16.

[12]. Koilias, C. (2006). Evaluating students’ satisfaction: The case of Informatics Department of TEI Athens. Operational Research, 5(2),363-381. DOE10.1007/ BF02944319.

[13]. Kotler, P. (2004). Wrestling with ethics, Marketing management, 13 (6), 30-35. [14]. Kwek, C. L., Lau T. C., & Tan H. P. (2010). Education Quality Process Model and Its Influence on Students’ Perceived Service Quality. International Journal of Business and Management, 5 (8), 154-165.

[15]. Nguyen, M. H. (2013). Quản lý giáo dục đại học. Nhà xuất bản: Đại học Sư phạm Hà Nội.

[16]. Nguyen, T. M. L. (2009). Đào tạo giáo viên chất lượng cao trong thời đại hiện nay. Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội Khoa học xã hội và nhân văn, 26, 46-52.

[17]. Nguyen, T. N. X. (2018). Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên về chất lượng dịch vụ giáo dục của Trường Đại học Trà Vinh. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt Kì 1 tháng 5/2018, 133-137.

[18]. Nguyen, T. X. H., Nguyen, T. P. , & Vu, T. H. L. (2016). Các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên với điều kiện cơ sở vật chất và phục vụ của trường đại học Lâm nghiệp. Tạp chí khoa học và công nghệ lâm nghiệp, 2, 163-172.

[19]. Noel-Levitz. (2013). Satisfaction-Priorities Assessments.

[20]. Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERQUAL: a multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64 (1), 12-40.

[21]. Quốc hội (2018). Luật số: 34/2018/ QH14 ngày 19 tháng 11 năm 2018 của Chủ tịch Quốc hội về việc ban hành Luật sửa đổi bổ sung một số điều luật giáo dục đại học.

[22]. Sinclaire, J. K. (2012). Student satisfaction with online learning: Lessons from organizational behaviour. Arkansas State University.

[23]. Sohail, M. S., & Shaikh, N. M. (2004). Quest for excellence in business education: a study of student impressions of service quality. International Journal of Educational Management, 18 (1), 58-65.

[24]. Than, T. T. L., & Nguyen, T. A. (2022). Nghiên cứu các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên Khoa Du lịch đối với chất lượng dịch vụ đào tạo tại Trường Đại học Khánh Hòa. Tạp chí Công Thương - Các kết quả nghiên cứu khoa học và ứng dụng công nghệ, 18 (1).

[25]. Tolman, E. C. (1932). Purposive Behavior in Animals and Men. New York, NY: Century.

[26]. Tran, T. K. C. (2019). Nghiên cứu các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên về chất lượng các dịch vụ hỗ trợ tại Trường Đại học Lạc Hồng. Tạp chí Khoa học trường Đại học sư phạm TP. Hồ Chí Minh, 11, 775-786.

[27]. Vasiliki, G. V., Sotirios, G. D., & George J. K. (2015). Students’ perceptions of service quality at a Greek higher education institute. International Journal of Decision Sciences. Risk and Management, 1, 80-97.

[28]. Vo, V. V. (2017). Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng về chất lượng dịch vụ đào tạo: Một nghiên cứu từ cựu sinh viên Trường Đại học Nông lâm thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí khoa học trường Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh, Tập 14, 4 (2017), 171-182.

[29]. Vu, K. L., Tran, T. P. T, & Phan, C. K. (2021). Những yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên đối với chất lượng dịch vụ đào tạo của trường đại học văn hiến. Tạp chí công thương, 27, 185-193.

[30]. Vu, T. P. A. (2005). Thu thập và sử dụng ý kiến sinh viên trong đánh giá chất lượng giảng dạy”. Kỷ yếu hội thảo về đánh giá chất lượng giáo dục đại học, 8-15.

[31]. Zhao, F. (2003). Postgraduate Research Supervision: A Process of Knowledge Management. Quality in Higher Education, 9, 187-197.

Tải xuống

Loading...