TESTING AND ASSESSING ENGLISH NON-MAJOR STUDENTS’ SPEAKING SKILLS AT HONG DUC UNIVERSITY: AN EMPIRICAL STUDY

Authors

  • Lưu Văn Hậu

Keywords:

English non-major students, oral ability, ineractive skills, testing and assessing, Hong Duc University

Abstract

English non-major students’ speaking skills are usually tested and assessed mainly based only on information skill. Two other skills including ineractive skills and interactional management skills are omitted. The objective of the empirical study will motivate speaking skills for each student focusing on three skills above implemented with empirical methodology. The study relies solely on evidence obtained through observation. This empirical study focuses on testing and assessing students’ 3 skills oral ability fully and comprehensively. Data of the study will show the strength and weakness of students and apply for the next classes.

References

[1]. Arthur Hughes, Testing for Language Teachers, Cambridge University Press, Cambridge, (2006).

[2]. M. Bygate, Speaking, Oxford University Press, Oxford, (1987).

[3]. V. Cook, Second Language Learning and Language Teaching, Oxford Univesity Press Inc, Oxford, (2001) 3.

[4]. A. Khamkhien, Teaching English speaking and English-speaking tests in the Thai context: A reflection from Thai perspectives, English Language Journal, Vol. 3 (1), pp. 184-200.

[5]. Lê Đức Ngọc, Sái Công Hồng, Lê Thái Hưng, Lê Thị Hoàng Hà, Kiểm tra đánh giá trong dạy học, NXB ĐHQGHN, Hà Nội, (2017).

[6]. P. M. Lightbrown, & N. Spada, How languages are leaned, Oxford Univesity Press Inc, Oxford, (1993).

[7]. Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 4/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế, Ban Chấp hành Trung ương (2013).

[8]. Nguyễn Hạnh Dung, Phương pháp dạy tiếng Anh trong trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội (2005).

[9]. D. Nunan, Language Teaching Mothodology, Prentice Hall, New York, (1991).

Loading...