DEVELOPING THE CURRICULUM OF SPECIALIZED ENGLISH FOR TOURISM ALIGNING WITH THE STANDARDS FOR ASSESSING THE QUALITY OF UNIVERSITY TRAINING PROGRAMS

Authors

  • Phạm Diệu Ly

Keywords:

curriculum, curriculum development, assessing, outcomes, training program

Abstract

Developing curriculums aligning the standards for assessing the quality of university training programs is necessary because the quality assessment standards will be a guideline for the curriculum development cycle. However, the current English curriculum at the Faculty of Tourism, Hanoi Open University (FOT-HOU) is a pilot one, so it has not been evaluated overall. Therefore, the objective of this study is to assess the response level of this curriculum to the quality assessment standards of university training programs issued by the Ministry of Education and Training (MOET), then to give out solutions to develop it, referring to both its strengths and existing problems. The proposed solution is a change in the curriculum’s common objectives, specific objectives, outcomes, course syllabus and exam specification and matrix.

References

[1]. Công văn số 1669/QLCL-KĐCLGD ngày 31/12/2019 của Cục Quản lý chất lượng, Bộ GD&ĐT.

[2]. Thông tư số 04/2016/TT-BGDĐT ngày 14/3/2016 của Bộ trưởng Bộ GD&ĐT

[3]. Alvior. M, (2014), “The meaning and importance of curriculum development,” Simplydeucate.me journal.

[4]. Nguyễn Hữu Lộc, Phạm Công Bằng, Lê Ngọc Quỳnh Lam, (2014), “Chương trình đào tạo tích hợp – Từ thiết kế đến vận hành,” NXB ĐH QG TP.HCM.

[5]. Nguyễn Vũ Bích Hiền, (2012), “Các xu hướng phát triển chương trình đào tạo theo quan niệm lấy người học làm trung tâm”, Tạp chí khoa học, 57, 148-155, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[6]. Trần Hữu Hoan, (2011), “Phát triển chương trình giáo dục”, Tập bài giảng dành cho học viên khóa đào tạo chuyên ngành quản lý giáo dục, Đại học Quốc Gia Hà Nội, Trường Đại học Giáo dục.

[7]. Nguyễn Thanh Sơn, (2014), “Phát triển chương trình đào tạo đại học theo định hướng đáp ứng chuẩn đầu ra”, Bản tin khoa học và giáo dục, Đại học Yersin Đà Lạt.

[8]. Ronald. C. Doll (1996), “Curriculum Improvement: Decision Making and Process” Allyn and Bacon Publisher.

[9]. White. J. P, (1995), “Towards a Compulsory Curriculum”, London publisher.

Most read articles by the same author(s)

Loading...