MARKETING IN DISTANCE EDUCATION ENROLLMENT OF BACHRLOR DEGEE AT HANOI OPEN UNIVERSITY

Authors

  • Nguyễn Quỳnh Anh

Keywords:

marketing, educational marketing, enrollment, distance education, bachelor degree, education

Abstract

In recent years, Vietnam has been an active international integration country. Vietnam’s position has been enhanced to develop socio-economic and improve income for the citizen. Besides auspicious opportunities, Vietnam also has confronted challenges in socio- economic development in general and the education sector in particular. Since 2015, the transfer of autonomy to universities in enrollment has led universities to implement different forms of competition to attract students. Hanoi Open University is not out of the trend, the enrollment is always concerned and attached special importance to the annual work plan. By methods of observation and statistical analysis in reality of enrollment marketing at Hanoi Open University, the author recommends some solutions to innovate the distance enrollment marketing and to improve the distance learning scale.

References

Tiếng Việt

[1]. Lê Quang (2015), Ứng dụng Marketing giáo dục trong các trường đại học của Việt Nam, Tạp chí Khoa học và Đào tạo Ngân hàng, Số 159, tháng 08-2015.

[2]. Lê Quang Trực, Trần Văn Hòa (2017), Đánh giá của sinh viên về Marketing Mix giáo dục đại học, Tạp chí Khoa học và Công nghệ Đại học Đà Nẵng, Số 04(113), năm2017.

[3]. Dương Hải Hưng, Nguyễn Thị Bích Liên (2018), Thực trạng quản lý hoạt động Marketing giáo dục của Trường Tiểu học Thăng Long Kidsmart, Quận Cầu Giấy, Thành phố Hà Nội, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, tháng 06-2018.

[4]. Nguyễn Thu Trang (2018), Giải pháp đẩy mạnh hoạt động Marketing dịch vụ giáo dục đại học của Trường Đại học Lâm nghiệp, Tạp chí Khoa học và Công nghệ Lâm nghiệp, Số 06-2018.

[5]. Trường Đại học Mở Hà Nội, Trần Thị Lan Thu, Đặng Hoàng Nhân, Đào Thị Thành (2019), Vận dụng Marketing Giáo dục trong nhà trường, Tham luận tại Hội thảo ”Giải pháp nâng cao hiệu quả tuyển sinh hệ không chính quy”.

[6]. Trường Đại học Mở Hà Nội (2018), Báo cáo khảo sát sinh viên hệ không chính quy.

[7]. Trường Đại học Mở Hà Nội (2019), Báo cáo khảo sát sinh viên từ xa trực tuyến về Hoạt động đào tạo của nhà Trường.

Nguồn Internet:

[1]. https://vi.wikipedia.org/wiki/Marketing

[2]. https://downloadsachmienphi.com/kotler- ban-ve-tiep-thi

[3]. http://thuvienso.tgu.edu.vn/doc/giao-trin h-marketing-can-ban-pgs-ts-vu-the-phu-23 8398.html

[4]. https://vi.wikipedia.org/wiki/Gi%C3%A 1o_d%E1%BB%A5c

[5]. https://eqvn.net/digital-marketing-cho-ng anh-giao-duc/

[6]. http://marketinggiaoduc.com/tai-lieu-digi tal-marketing-tron-bo-600mb/

[7]. https://thuvienphapluat.vn/van-ban/Cong-nghe-thong-tin/Thong-tu-10-2017-TT-BGD DT-quy-che-dao-tao-dai-hoc-tu-xa -34 8 7 12.aspx

[8]. https://thuvienphapluat.vn/van-ban/giao- duc/Luat-Giao-duc-dai-hoc-sua-doi-388254. aspx

[9]. https://thuvienphapluat.vn/van-ban/giao-duc/Nghi-dinh-99-2019-ND-CP-huong- dan-thi-hanh-Luat-Giao-duc-dai-hoc-sua- doi-432145.aspx

Loading...