EDUCATING AND DEVELOPING AESTHETIC SENSE FOR STUDENTS OF THE FACULTY OF INDUSTRIAL STYLING, HANOI OPEN UNIVERSITY UNDER THE INFLUENCE OF THE CURRENT INDUSTRIAL REVOLUTION 4.0

Authors

  • Đỗ Thị Thanh Huyền

Keywords:

Education, Aesthetic consciousness, Open University, Industrial posing, student

Abstract

The industrial revolution 4.0 with the strong and miraculous development of technology profoundly changed many aspects of social life, including comprehensive education and training for students. The majority of students at Hanoi Open University in general and students of the Faculty of Industrial Styling in particular are trying to rise up, be positive, dynamic, creative, seize every opportunity to assert themselves and contribute to the future. Donate to school and society. Besides, there is still a large number of students who have fallen into an unhealthy lifestyle. Therefore, the education of aesthetic consciousness aims to build and develop the right feelings, tastes, and aesthetic ideals, in accordance with the fine traditions of the nation, and at the same time directing students to beauty and acting in accordance with the principles of beauty. Beauty is very necessary in the current international integration context. The article points out the problems in aesthetic education, and at the same time researches and proposes solutions to improve the aesthetic consciousness of students at Hanoi Open University in the context of international economic integration under the influence of the international community. of the current industrial revolution 4.0.

References

[1]. Ban chấp hành Trung ương khóa XI: Nghị quyết số 29-NQ/TW Về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế, 2013.

[2]. Bộ giáo dục và Đào tạo (2021), Giáo trình triết học Mác - Lênin, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

[3]. Lê Thị Thùy Dung (2013). Vai trò của văn hóa thẩm mĩ đối với sự phát triển nhân cách của sinh Việt Nam hiện nay. Luận án tiến sĩ Triết học, Đại học Quốc gia Hà Nội.

[4]. Bùi Thị Bích Diệp (2017). Giáo dục ý thức thẩm mĩ cho sinh viên Trường Cao đẳng văn hóa nghệ thuật Đắk Lắk hiện nay. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 3, tr 55-57.

[5]. Đỗ Anh Đức (2020). Đổi mới sáng tạo tại Việt Nam trong bối cảnh công nghiệp 4.0. Tạp chí Kinh tế và Quản lý, số 33

[6]. Hoàng Thúc Lân (2014). Vai trò của Mĩ học Mác - Lênin trong giáo dục ý thức thẩm mĩ cho sinh viên Việt Nam hiện nay. Tạp chí Giáo dục, số 326, tr 24-31.

[7]. Nguyễn Thế Kiệt (2014). Triết học thẩm mĩ và nhân cách. NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

[8]. Lương Gia Ban - Nguyễn Thế Kiệt (2014). Giá trị văn hóa truyền thống dân tộc với việc xây dựng nhân cách sinh viên Việt Nam hiện nay. NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

[9]. Trần Túy (2005). Vai trò của nghệ thuật trong giáo dục thẩm mĩ, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

Loading...