SOME VIEWPOINTS OF ENGLISH MAJORS AT HANOI OPEN UNIVERSITY ON THE SUBJECT INTERCULTURAL COMMUNICATION

Authors

  • Lê Thị Vy, Lê Phương Thảo, Lê Thị Ánh Tuyết, Nguyễn Hoàng Phương Linh

Keywords:

language and culture, Intercultural Communication, evaluation

Abstract

This article mentions a number of viewpoints and assessments of the English majors at Hanoi Open University on studying the subject Intercultural Communication. The research applies the qualitative and quantitative analysis methods based on documents, results of previous scholars’ studies and survey questionnaires collected frrom 195 students (course 2019-2023) who have studied Intercultural Communication at the Faculty of English, Hanoi Open University in the year 2020-2021. The article will outline an overview of the learning process of the subject, so that, on that basis, some suitable solutions can be proposed to improve the learning efficiency of this subject.

References

Tiếng Việt

[1]. Lê Văn Chương (1999). Cơ sở văn hoá Việt Nam. NXB Trẻ TP Hồ Chí Minh.

[2]. Nguyễn Bích Hợp (1993). Tâm lý dân tộc, tính cách và bản sắc.NXB Tổng hợp.

[3]. Nguyễn Đức Tồn (2002). Tìm hiểu đặc trưng văn hóa-dân tộc của ngôn ngữ và tư duy ở người Việt (trong sự so sánh với dân tộc khác). Nxb Đại học Quốc gia Hà Nội.

[4]. Nguyễn Quang (2008). Văn hóa, giao thoa văn hóa và giảng dạy ngoại ngữ. Tạp chí Khoa học ĐHQGHN, Ngoại ngữ 24 (2008) 69-85.

[5]. Tạ Tiến Hùng (2000). Văn hóa trong giảng dạy ngoại ngữ - Giao lưu văn hóa Việt nam - Khu vực – Thế giới. Đề tài nghiên cứu cấp bộ

[6]. Trần Ngọc Thêm (1997). Tìm về bản sắc văn hoá Việt Nam. NXB Tp Hồ Chí Minh.

Tiếng Anh

[7]. Brown H., (2000). Culture in the Classroom. In Principles of Language Learning and Teaching. White Plain N.Y. Longman

[8]. Kramsch, C. (1993). Context and Culture in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.

[9]. Krasner, I. (1999). The Role of Culture in Language Teaching. Dialog on Language Instruction, 13(1-2), 79-88.

[10]. Lado R. (1957). Linguistic across Cultures. Michigan University Press.

[11]. Levine, D. R. & Adelman, M. B. (1993). Beyond Language – Cross – Cultural Communication. Prentice Hall, Inc.

[12]. Oxford Guide to British and American Culture. Oxford University Press (UK).

[13]. Peck, D. (2008). Teaching Culture: Beyond Language

[14]. Tracy Novinger (2001). Intercultural Communication- A Practical Guide. University of Texas Press.

[15]. Valdes, J. M. (1986). Culture Bound. Bridging the Cultural Gap in Language Teaching. Cambridge University Press.

Loading...