ASSESSMENT ON RESULTS OF ARCHITECTURE DESIGN PROJECT UNDER THE COMPETENCY APPROACH OF HOU STUDENTS OF ARCHITECTURE AIM AND SOLUTION

Authors

  • Nguyễn Huy Hoàng

Keywords:

Evaluation of subject results, innovation of teaching methods, v, learners’ competency, subject blocks, design workshops

Abstract

The current social development process with the demand for quality human resources that meets all stages of architectural design activities requires an urgent need to train architects with expertise and adaptability with a harsh working environment. Vocational training at the university level today will be the process of linking theory with practice, organizing teaching in the form of “Design Workshop”; put the subject into action (block management of subjects) to teach theory and guide major exercises - subject projects, and at the same time strengthen linkages and exchanges with practical activities associated with reputable enterprises in the job market for planning design - architecture. Therefore, improving the quality of training is an urgent issue. Specifically, the evaluation of the results of learning architectural design projects in the direction of learners’ ability is one of the important evaluation measures of the architecture training place at the university. Therefore, there is only a fair - objective assessment - reliability and validity; The new technology helps improve the quality of training, helps learners promote creativity, active learning and research. The next goal is to help learners progress - for the betterment of learners.

References

[1]. Nguồn https://vtv.vn/chinh-tri/doi- moi -giao-duc-dai-hoc-chia-khoa-phat-trien-ngu on-nhan-luc-chat-luong-cao -20 21 012 3095 457171.htm

[2]. Trường trung học Gervais là một trường trung học công lập ở Gervais, Oregon, Hoa Kỳ

[3]. Nguồn http://dhthanglong.net ; Mục tiêu, nội dung, phương pháp dạy và học trong thời kỳ mới; GS.TS Lâm Quang Thiệp - Hội đồng quản trị Trường ĐH Thăng Long

[4]. TS Dave Alan Kopec, chuyên ngành tâm lý học tác giả cuốn sách Environmental Psychology for Design - Nhà xuất bản Bloomsbury Publishing PLC (in lần đầu năm 2006)

[5]. Benjamin Bloom là một nhà tâm lý học giáo dục người Mỹ, người đã đóng góp cho việc phân loại các mục tiêu giáo dục và lý thuyết về việc học tập thành thạo.

[6]. Đề tài Nghiên cứu giải pháp đổi mới hoạt động dậy và học môn đồ án thiết kế cho sinh viên ngành kiến trúc Trường Đại học Mở Hà Nội cấp trường Đại Học Mở Hà Nội, mã số MHN 2020 -02.19.

[7]. Luật giáo dục đại học: Điều 05-Mục tiêu của giáo dục đại học; Điều 50-Trách nhiệm của cơ sở giáo dục đại học trong việc đảm bảo chất lượng giáo dục đại học.

Loading...