IMPACTS OF 4TH INDUSTRIAL REVOLUTION ON EDUCATION 4.0 IN VIETNAMESE CONTEXT ALONG WITH POTENTIAL SUGGESTIONS

Các tác giả

  • Nguyen Đong Phuong Tien*

Từ khóa:

: 4.0 Industrial Revolution

Tóm tắt

The paper begins with a description of the overview, characteristics and benefits of 4.0 Industrial Revolution for students and teachers. In accordance with the nine trends of Education 4.0, the impacts (benefits and challenges) of the Industrial Revolution 4.0 on Education 4.0, especially higher education, will be outlined and followed along with some ideas on how to implement Education 4.0 trends in the higher education system in Viet Nam.

Tài liệu tham khảo

[1]. Fisk, P. (2017). Education 4.0… the future of learning will be drammatically diferent, in school and throughout life. Retrieved from http://www.thegeneniuswork.com/2017/01/ future-generation-young-everyone-taught- together

[2]. Klaus, S. (2018). Fourth Industrial revolution (Ministry of Foreign afairs and proofreading). Hanoi: National Political.

[3]. Nam, N. (2018). Cách mạng công nghiệp

0. và các yêu cầu đặt ra đối với các mô hình trường học thông minh trong nền giáo dục 4.0. TC Khoa học Quản lý Giáo dục (3), 55-62.

[4]. Priya, S. (2019). Digital Revolution of Education 4.0. Internationalk Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT) ISSN: 2249-8958 (Online), Volume- Issue-2.

[5]. Shwab, K. (2016). The Fourth Industrial Revolution: what it means, how to respond. Retrieved from https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-fourth-industrial- revolution-what-it-means-and-how-to- respond

[6]. Tâm, T. (2017). Tìm hiểu về cuộc cách mạng Công nghiệp 4.0. TC Khoa học Đại học Văn Lang (06), 34-40.

[7]. Tri, N. M., Hoang, P. D., & Dung, N. T.

(2021). Impact of the industrial revolution 4.0 on higher education in Vietnam: challenges and opportunities. Linguistics and Culture Review, 5 (S3), 1-15. https://doi.org/10.37028/ lingcure.v5nS3.1350

[8]. Tung, L. (2018). Cách mạng công nghiệp 4.0 và những tác đọng đa chiều đến giáo dục Việt Nam hiện nay. TC Khoa học Quản lý Giáo dục (3), 40-48.

Các bài báo tương tự

Bạn cũng có thể bắt đầu một tìm kiếm tương tự nâng cao cho bài báo này.

Loading...